A nyugati körüt érintett pontjai:

A nyugati körút útvonala - Google

Paul do Mar halászfalucska
Calheta strand
Ribeira Brava

Sao Vicente - Ponta do Pargo - Déli part   (Nyugati körút) - (2019.05.21.)

Sao Vicente lávabarlangja  -  Véu da Noiva vízesés  -  Boa Morte kilátópontja  -  Ponta do Pargo világítótorony  -  Paul do Mar halászfalu  -  Ribeira Brava

Mai napra egy körutat terveztünk a nyugati és déli parton.
Elsőként az északi parton lévő Sao Vicentébe autóztunk. Itt található a sziget lávabarlanga, ami 400 ezer évvel ezelőtti kitörést követően a szigetet elöntött izzó láva alakított ki. Sao Vicentében lévő lávabarlang 700 méter hosszan látogatható. Angol nyelvű túravezetéssel járhatjuk be, majd a látogatóközpontjában ismeretterjesztő videót láthatunk a sziget és a barlangok kialakulásáról.

A barlang után az északi autóúton igyekeztünk Porto Moniz felé. Utunk során hatalmas vízeséseket láthatunk. A Véu da Noiva kilátópont mindenképp megér egy megállót. Innen remek kilátás nyílik Menyasszonyi fátyol vízesésre, ami egyenesen az óceánba zuhan.
Tovább haladva megálltunk egy halnézőre. Porto Moniz erődben rendezték be a Madeira partvidékének halait bemutató kiállítást (Aquario da Madeira). Az akváriumokban több mint 70 állatfaj képviselői láthatók. Nem túl nagy a bemutatóhely.
Porto Moniz szerpentinjén felkapaszkodva irány a nyugati part. Hirtelen felindulásból lementünk Boa Morte kilátópontjára és nem okozott csalódást. Ponta do Pargo világítótornya viszont igen, az épületében lévő múzeum nyitvatartása nagyon rövid (9:30-12:00 és 14:00–16:30), így erről lemaradtunk, viszont kilátás itt is jó volt, ahol ismét az óceán és szél által pusztított sziklás part látképe tárult elénk.

Innen dél felé haladva közelítettünk a főváros, Funchal felé. A déli parton lévő régi 101-es út sajnos több helyen a sziklaomlásoktól megsérült, már nem fordítanak energiát a felújítására. Helyette gőzerővel építik az alagutakkal teli új utakat a tengerparttól beljebb.
Ezzel egyben elvesztette a varázsát az útikönyvekben is leírt déli tengerparti út. Az új útról lementünk egy-egy városkát megnézni. Paul do Mar szűk utcácskákból álló halászfalucskát, Calhetát a homokos strandjával ahol éppen öntötték rá az Afrikából szállított homokot.
Végül Ribeira Brava kisvárosába csorogtunk le, ahol a csendesedő esti forgatagban a dominózó helyiek, a galambokat etető kisfiú és a kis templom képe fogadott.

A nyugati körút útvonala,     lávabarlang, Sao Vincente,     10 kihagyhatatlan látnivaló Madeirán - vilagutazo.net

© 1995- Szabó Zsuzsa All Rights Reserved Fotókat Szabó Zsuzsa készítette.    További túrafotók és külföldi albumok. Kapcsolat